maandag, augustus 07, 2006

Boekenboekenboeken!

Zo dat was me het dagje wel. Om 7 uur me nest uit..want ik moest om 7.53 de trein naar Rotterdam CS halen, zodat ik daar op de trein naar Deventer kon springen. Alles ging goed gelukkig. Daar heb ik heerlijk op het 1e stuk van de boekenmarkt gestruind. Bij de eerste kraam waar ik een boek vond , Peter Jones-Solar Wind SF en Fantasy art, hoor ik ineens mijn naam. Eh..hallo? Blijkt het niana te zijn! Wat een leuk toeval.

Toen om 11.00 uur moest ik even rust hebben en liep ik naar The Art of Honey. Wat een leuke plek zeg..heerlijke tuin. Leuke bediening, erg kitch toilet :) Om 12.00 kwam digilin aan..tot mijn verbazing bleek zij niet chinees/japans te zijn haha. Zo zie je maar weer hoe een naam misleidend kan zijn. Daarna kwamen fotomiep en skoopmanschap erbij. Even lekker een uurtje gebabbeld. Daarna gingen we weer de markt op, digilin ging rechtsaf, ik ging samen met fotomiep linksaf..want ik wilde de boekenkelder wel zien. Fout natuurlijk..toen kochten we nog meer boeken natuurlijk haha. Daarna de rest van de boekenmarkt gezien..heerlijk al dat snuffelwerk! Het was zo gezellig dat ik mee ging met fotomiep..opweg naar Arnhem voor de meeting daar.

Eerst even bij het Chinese Paviljoen getoileteerd (moet wat drinken daar dat wel) en daarna door naar het monument. Het zag er van de verte al gezellig uit. Er was salade, brood, drinken, pannekoeken en de boeken waren er ook. Uiteraard nog een boek of 2 meegenomen hihi. Oh en ik had in Deventer een breiboekje gevonden en gekocht. Arja was er in Arnhem ook, dus gelijk aan haar gegeven :) Verder had ik zelf nog een stapel boeken voor de cross gekocht..Lord of the rings 1, Gone with the wind, James Herriot..en die heb ik gelijk in Arnhem weer achtergelaten voorzien van een pre-numbered label. Uiteraard had ik de verkeerde weg terug genomen..via een kleine omweg toch nog op het station beland, helaas wel net mn trein gemist :(

Mijn aankopen zijn:
Peter Jones-Solar Wind SF cover artiest
antiquariaten en tweedehandsboekwinkels in nederland (viel tegen)
Michel Brice - In het licht van de maan (avontuur voor mn vader)
Michael Swanwick - In de zone (heb ik nu als ex-bieb)
Tweesprook 2: Orson Scott Card en Tanith Lee
Geurende geschenken
Fabels van La Fontaine
A ladybird Fifth - picture book
Protest per prent-schoppen tegen heilige huisjes
The making of a japanese print (erg mooi)
Ti-ta-tovenaar 1+2 naar de tv serie
Heinlein - vreemdeling in een vreemd land
Platoon
C.J. Cherryh - de droomsteen
Michel Parry - Chariots of fire
G. de Villiers - SAS vaarwel Zaire (voor mn vader)
Gulivers reizen
Charles Harness - Vuurvogel
De beste science fiction verhalen - lekker dik boek
en een set kaarten met Plint gedichten :)

Hier vind je mijn fotoverslag: http://smg.photobucket.com/albums/v307/1972Galadriel/6%20augustus%202006/

Op de laatste foto staat een minuscuul klein padje op de foto..die kwam ik vlak bij huis tegen..het beestje is niet groter dan 1 cm :) Kan me herinneren dat ik een paar jaar geleden verbaasd bleef staan toen het hele trottoir volzat met die padjes!

En nu ga ik slapen (nouja..bijna)

1 opmerking:

1972Galadriel zei

Ja Arja, echt waar, ik moest gelijk aan jou denken bij het breiboek :)

Ik heb heerlijk geslapen Bianca (gelukkig maar)