zaterdag, augustus 12, 2006

Asieldag

Ha ik was precies op tijd binnen voor de stortbui :) Vanochtend naar het asiel, ik was zowaar op tijd.

Ik mocht uiteraard naar de quarantaine, waar er zomaar 5 hokken leeg waren. Storm was ook geplaatst (tis niet te geloven) Er kwam voor hem een meneer en het klikte meteen, werd mij verteld. Er zaten 2 nieuwe katten, Beuk is gevonden op de begraafplaats Beukenhof, schat van een beest, roodwitte kater trouwens. Ligt zielig miauwend op zn rug om de aandacht te trekken, en het werkt! Het zal me verbazen als ie er lang blijft zitten :) En we hadden Mickey, een zwartwitte poes met blaasgruis. Raar hoor, gaat ze plassen zit ze te brommen..maarja het doet ook zo'n zeer. Uiteraard krijgt ze medicijnen..gelukkig eet ze die gewoon op.

Piro zit er ook nog steeds..de kroelkip. Gelijk krijsen dat ie geborsteld wil worden, ongeloofelijk hoeveel haar er van dat beest afkomt! Roedal en Napoleon waren geplaatst.

Ik mocht S/K ook nog doen (dat is het wilde katten hok) Daar zat een roodwitte kater lief te miauwen. Het was een heerlijke kroelsessie :) n.a.v. daarvan werd ie dus ook bij de quarantaine katten gezet. Zn eerste dag was ie nogal wild, dus ze wisten niet of ie wild/verwilderd zou blijven. En omdat ik m naar de quarantaine bracht..mocht ik m vernoemen. Hij heet nu Merlijn. Leuk he!

Daarna nog de was opgehangen in het asiel..jeweetwel, handoeken voor de katten en stinkdekens voor de honden (sorry hondenliefhebbers, maar het ruikt zo naar hond) De handoeken bleken op te zijn..(de droge) en ik ging met een andere vrijwilligster de dekenberg doorspitten. De 1e deken kon al weg, daar lag een dooie muis in. Daarna nog wat handdoeken gevonden en bij de wasmachine gelegd.
Verder waren er nog wat donzen dekens die wegmochten..zie je de honden al: Vereeeeeeeeen..jippy..partytime! Blijft niks van over natuurlijk hihihi.

Maar de zolder moet binnenkort leeggeruimd worden, ze gaan het grootste gedeelte ombouwen tot educatieruimte. Dusseh..wil iemand nog een kattenkooi? (geintje) ze geven steeds een deel weg aan andere asielen en kattenmandjes etc kunnen evt mee met de nieuwe eigenaar, mensen geven zoveel spullen, dat ze zelf niet meer weten wat er op zolder staat.

Eén vd medewerkers heeft de kade van een slootje met wortelkleed bekleed, wij gingen tussen de dekens zoeken, zie ik helemaal achterin en grote rol wortelkleed staan. Gelijk doorgegeven, hoeft ie niet meer bij andere mensen te vragen of ze een stukkie hebben.

Meer heb ik niet te vertellen..ik ga zo de stad nog in om een kraamkadootje te kopen. En daarna mn huishouden (lees , was doen) en daarna lezen, nouja als ik van mn pc loskom haha.

Prettig weekend!

Geen opmerkingen: