zondag, september 03, 2006

Spierpijn, asiel en 2 lichtgewonden en een geknakt ego

Ai..spierpijn van het schoonmaken en boeken sjouwen. Nouja..heb weer een hele week om bij te komen. Ik ben vanochtend weer naar het asiel geweest, het was een noodgeval..niesziekte op meerdere afdelingen en te weinig mensen want ze mogen dan niet op de andere afdelingen komen. Vandaag mocht ik de pensionkatten doen. Mijn god...dat was even schrikken. 8 grote hokken vol, en 20 kleine! wat inhoud dat er meer dan 40 katten zitten.

Gelukkig kreeg ik om 9 uur versterking. Ik was nog bezig met pillen geven, Miro was aan de beurt. Miro heeft stalen kaken dus dat moesten we even met zn 2en doen. Helaas, zn hokgenoot moest ook. Pakken was al lastig..handoek..zoef hok uit..shit erachteraan (rustig) Gelukkig waren de 2 kinders die erbij waren erg rustig :) Kat gevangen..ik kat beet, de ander de pil erin. Helaas..deze had titanium kaken..haar vinger zat klem! Alleen had ik dat niet in de gaten, want zij zei heel rustig..'mn vinger zit vast' pas toen de kaken voor de 2e keer dichtklapten kreeg ik door dat ze echt vast zat. Oke..kaken losgewrikt..aaai..toen zat mn duim ertussen. Kat wild om zich heen slaan natuurlijk..kreeg m gelukkig klem in de wasbak (sorry poes, maar het moest echt) Even bijkomen..en kat weer in het hok gezet zn ego enigzins geknakt. Arme beestjes..ziek van de niesziekte en dan ook nog gestresst omdat wij die ene pil er persé in wilden hebben. Nouja..gelukkig ging het schoonmaken van hun hok goed :) Ik heen lichtgewonde duim..de ander een iets minder licht gewonde vinger..nagelriem mishandeld..en meer dan 2 gaatjes in de vinger (aiaiai)

Er zit ook nog een rooie perzische kater. Nee geen namen..het zijn pensionkatten...de eigenaar krijgt het nog wel te horen. Ohja..watdan..nou hij is mager en zit onder de klitten! God wat was ik boos zeg! Het beessie is zo gebracht..echt schandalig. Ik heb een half uur zitten kammen..de kleur van zn vacht was weer mooi...hij zat echt te genieten! Nou dat wil wat zeggen als ik met klitten in de weer ben..onder zn kin zit een hele grote..helemaal tot op de huid. Ze zullen m daar heel veel gaan kammen gelukkig, want dat is wel nodig.
Z'n staart kammen vond ie wat minder :) maar daar haalde ik dan ook 2 klitten uit.

Nu ff uitpuffen...en dan om 4 uur weer terug om te voeren!

Geen opmerkingen: