maandag, januari 17, 2011

Seizoensgroente

Tja..wat doe je als je het groente en fruitpakket hebt stopgezet.
Dat wordt creatief met groente cursus natuurlijk..gelukkig geef ik 'm zelf thuis aan mezelf.

Je kiest voor de goedkopere groente als je op budget zit. Ik had gekocht:
witte kool
rode kool
koolraap
spersiebonen
spruiten

Wat doe je ermee? Ik ben niet zo van de saus..dus even goed nadenken.

In een de hapjespan bouillon maken (beetje water met bouillonblokje) ondertussen snijd ik van bovenstaande groente een hoeveelheid klaar (meestal een handje) en gooi het in de hapjespan zodra de bouillon een beetje kookt.. De harde groente eerst natuurlijk..de rest een minuutje of 10 daarna.
Voordeel van de bouillon..je hoeft er geen zout meer bij te doen.
En aangezien ik niet zo van de kruiden ben, proef je lekker alle groentes.

Vandaag extra creatief: de spersiebonenen en de spruiten moesten op:

1e pan: spersiebonen, snijbonen en spruiten (2 porties)
2e pan: spersiebonen, spruiten, venkel en tomaat (1 portie)
3e pan: hapjespan: kool (wit en rood) pastinaak, tomaat, venkel, koolraap, en linzen.

Ik hoef de eerste 4 dagen niet meer te koken haha.

Morgen verder..want ik heb nog witlof, paprika, winterwortel en snijbonen over.
Dat wordt vast weer smakelijk eten.

Geen opmerkingen: