zondag, maart 24, 2013

Koud koud koud`

Het is koud, en mijn schuine dak(onderste helft) is niet goed geisoleerd merk ik tot mijn schrik. De vorige bewoner heeft alleen piepschuim geplaatst met wat hardboard, totaal niet toereikend. En er komt een berg koude lucht achter de schuifdeurtjes vandaan.

Gelukkig heb ik net mijn gehaakte trui af, die is heerlijk warm. Het patroon vond ik HIER Ik ben er wel een half jaar mee bezig geweest hoor, maar dat maakt niet uit.

Ondertussen even wat geimproviseerd qua isolatie. Dozen achter het schot zo neergezet dat het al een hele berg scheelt met de tocht. En ik heb bergruimte over.

Maar eens informeren bij de bouwmarkt of dat beter kan (extra laag isolatie erbij) en dan maar snel uitvoeren, want ik zal zo ook wel veel warmte kwijtraken :( Helaas betekend dat wel minder bergruimte achter de deurtjes, maar dat moet dan maar. Dat zal wel goed komen, gewoon niet teveel bewaren toch.

Verder weinig nieuws, de slowcooker wordt goed gebruikt, onlangs nog een heerlijk gehaktbrood gemaakt.

Recept:

nodig:
500 gram gehakt
1 ui
1 andere groente (stevig) ik had een aantal schorseneren, maar je kan het ook met
  bleekselderij doen, leef je uit :)
1 blikje (klein) tomatenpuree
kruiden naar eigen smaak (zout in ieder geval)
beetje boullioun
1 ei

bereiding:
Snij de ui en 2e groente fijn in de keukenmachine
die het gehakt er in gedeeltes bij en gooi halverwege het hele ei erbij
vergeet niet om je kruiden er door te mengen.
Meng alles tot het een smeuig geheel wordt.

bestrijk de binnenkant van de slow cooker met olijfolie en doe het gehakt erin, vorm het tot een brood.
8 a 9 uur op de lage stand, en je heb heerlijk gehaktbrood. Je kan er evt een klein beetje bouillon bij doen, of korter aanzetten, bij mij was het vet net niet verpieterd.




Geen opmerkingen: