maandag, april 08, 2013

De lente komt eraan

Jawel..het wordt overal verkondigt. Het zal ook wel weer ongelofelijk gaan regenen, maar als die kou maar weg is brrrr. Mijn schuine dak is bijna geisoleerd, volgende week afmaken (weekje vrij) dan is dat ook weer klaar.

De slowcooker blijft braaf slow cooken hihi. Ik vind het een geweldige uitvinding. Je hakt wat groenten fijn, al dan niet volgens recept. Doet er bouillon bij of water en tomatenpuree of een zakje saus met water (maggi ofzo) en 8 uur later is het klaar. Ik heb dan gelijk 4 avondmaaltijden die in de vriezer kunnen.

Dit houdt wel in dat ik minder vaak de groentetas bestel, ik krijg het niet allemaal op tijd weg, de vriesla zit namelijk al vol haha. Kan er ongeveer 8 maaltijden in kwijt. De andere lade is in gebruik voor het vlees en de 3e lade..nog voor de vis en vrieselementen.

Soms mislukken de recepten..ik had witte kool met krieltjes, gemixt met olijfolie, knoflook en zout en peper. Bah wat een bagger was dat. Op dit moment liggen de sucadelappen op te warmen. Kan niet wachten tot het klaar is!

Voor de liefhebbers hier het recept:

nodig:
1 ui (fijn snijden)
scheut olijfolie
scheut azijn
beetje boter (voor het vlees aanbraden)
peper/zout/knofloo
tomatenpuree (optioneel)
bouillion blokje
200 ml water (bij mij wordt het altijd 300 ml)

doe de ui, tomatenpuree en de kruiden in de pan. Daarbovenop drapeer je de sucadelapjes, daarna pas de bouillon (van te voren opgelost) en de olijfolie/azijn erbij. Zet het 10 uur op lage stand en smullen maar.

Ik heb de lapjes zelf nog voorzien van een algemene kruidenmix (lidl) omdat het anders een beetje flauw kan uitpakken, maar dat is naar eigen inzicht.

Geen opmerkingen: