dinsdag, januari 20, 2009

Ik zie dubbel


















Tja..vlak voor kerst de 1e keer dat ik er last van had. Ik zie dubbel met links. Verdomd lastig! Na een dag of 5 was het ineens over. Maar na nieuwjaar kwam het weer terug. Dan maar naar de huisarts, die verwees mij naar de oogarts. Ik kon gelukkig snel terecht bij het Oogziekenhuis in Rotterdam. Daar aangekomen werd eerst de sterkte van mijn ogen gemeten alsmede de oogdruk. Er kwamen geen gekke dingen naar voren.
Daarna door naar de oogarts. Hij zag niets vreemds, maar haalde er toch een collega bij, die meer verstand had van afwijkingen bij mensen met mijn sterkte -6 / -7.
Mijn oogzenuw blijkt aan beide ogen af te wijken. Het kan aangeboren zijn, het kan door mijn afwijking in het zicht zijn. Wederom niets om je zorgen over te maken, aldus de arts. Ik mag op 14 mei weer terug komen, lekker vlot maar niet heus. Dan mag ik een zichtveld onderzoek ondergaan.

Helaas zocht ik eerst op google naar dit onderzoek..werd ik niet vrolijk van, want daar stond dat het onderzoek alleen plaatsvond als er glaucoom werd geconstateerd. Glaucoom kan tot blindheid leiden. Maar gelukkig is er op de site van het Oogziekenhuis wat meer informatie te vinden. Daar lees je dat het goed behandelbaar is (pfew)

Geweldig dat internet..maar niet altijd hoor. Panieksites wil ik niet vinden, wel objectieve informatie.

Verder lees ik dat een zichtveld onderzoek 45 minuten duurt, nou na zolang zie ik niks meer hoor, ook geen lichtjes hihi.

Afijn..morgen even bellen met de afdeling ook ivm de sterkte van mijn ogen. Misschien is er een zodanige achteruitgang met links, dat het daardoor komt dat dubbel zien.

Nu ga ik lekker een boterham eten.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn zoon heeft ook een gezichtsveld onderzoek gehad, omdat er vermoed werd dat zijn oogzenuw een beetje afgeplat was. Het is dus echt geen bejaardenonderzoek :)
Het enige vervelende is dat je ogen gedruppeld worden waardoor de pupil verwijdt blijft, voor de rest was het een kwestie van kassie kijken. Neem dus een zonnebril mee, en een taxi :)
En de uitslag was positief: hij zag inderdaad wat minder 'aan de randen', maar verder was alles goed. Pfft!

(EU)

1972Galadriel zei

hm dat van die druppels stond niet vermeld op de site. Ik trommel moeders wel weer op :)
Gelukkig was het een positive uitslag voor je zoon.

Het is bij mij ondertussen erg wisselend, zie niet helemaal scherp meer met links, en af en toe gaat het lichtje uit (heel raar) dus ik ga binnenkort maar weer eens bellen of het sneller kan.

Gala