zaterdag, januari 24, 2009

Asiel enzo




Vandaag weer gezellig naar het asiel. Ik mocht beginnen in de dokterskamer.
2 roodwitte kroelkonten, 2 zwartwitte kroelkonten, 1 grijs/cypers die ik niet mocht aaien en 1 zwartwitte die begon te kwijlen zodra ik ging aaien.

Die 2 rooie zaten in hun eigen hok. Die 2 zwartwitte liepen los, nouja los. Ze gingen in het keukenkastje zitten hihi. Wel lekker makkelijk hoor.

Er zaten ook nog 3 konijnen, waarvan 1 witte (met rooie ogen) die echt van gezelschap houdt. Als er een kat bij z'n kooi zat, ging ie er vlak naast zitten. Het zag er leuk uit.

Daarna mocht ik in de kittenkamer 3 katten voeren en verschonen. 1 zwartwitte kater, die eerst heel bang is, maar wel komt kroelen. 1 cyper die alleen maar plat stilligt in de hoop dat ik m dan niet zie. En 1tje was er geopereerd, die vond het niet leuk dat ik er ook was. Kan ik me voorstellen ik ben ook zooooo rustig maar niet heus. Nouja..met die ene nog lekker gekroeld.

Daarna de was/trim ruimte. Daar zat een cypers katje, dat een gespleten gehemelte had overgehouden aan een aanrijding. Dus die kreeg AD met water verdunt. Nog geen minuut, en hij had alles naar binnen geslobberd. Mag ook wel, hij is nog een beetje mager. Ik aaien, bijt ie eerst in mijn fikken, om daarna te gaan kauwen op mijn duim. Volgens mij heeft ie geen last van zijn gespleten gehemelte hoor!

Verder nog geholpen de buitenhokken droogtrekken en toen was het alweer klaar.

Rosco is ook eindelijk geplaats, dat arme beessie heeft er zo lang gezeten. Nu heel hard duimen dat zijn nieuwe baas het goed doet en dat ie weer vrolijk en minder bang wordt. Er was nog minimaal 1 hond geplaatst en een paar katten--> Collin is ook eindelijk uitgekozen :)



Daarna bij mijn tante langsgegaan, lekker bakkie thee op. Toen door naar de Lidl, het is een verschrikkelijke winkel, maar ze hebben wel heel mooie groente. Uiteraard nog meer boodschappen gehaald daar, kwas er nou toch.

Toen naar huis lekker uitrusten. Ik ga straks maar es proberen te lezen :)

Groetjes en kattepootjes!
Gala

Geen opmerkingen: