dinsdag, december 04, 2007

Sinterklaaskadootjes

Ik doe niet aan Sinterklaas..maar wordt wel uitgenodigd bij broer met zn vrouw en 3 kinders. Tja..en nu heb je een probleem. Geld om kadootjes te kopen heb je namelijk niet.

Recept voor 2 originele Sinterklaaskadootjes:

Schatkisten:

2 vierkante bakjes/kistjes/mandjes, lijm/pritt/plakband
1 overlevingsdeken (of zilver en goud inpakfolie, een stuk of 6 markeerstiften (jeweetwel..die gave dingen) 1 pak kaarten, acrylverf , 1 super/wonderspons (zo'n grijze)stuk of 4 vreemde/nep munten , plakband, Nepbiljetten (in dit geval 2 stuks 100.000 euro van Readers Digest), 2 land/schatkaarten, geurkaarsjes,kleine weggeefbeeldjes, keykoard en ansichtkaarten. In dit geval dinosauruskaarten voor hem, en wilde dierenkaarten voor haar.

Maak de bakjes schoon en laat ze drogen. Knip de overlevingsdeken zo dat je het kistje ermee kan inpakken..let er op dat de binnenkant ook bedekt is!
De deksel ook met stukken overlevingsdeken bekleden. Ik heb nu 1 zilver en 1 gouden kist. Het nepgeld moest nog even nepper gemaakt worden, er stond wat geneuzel van Readers Digest op, daar heb ik plaatjes van een stripmagazine overheengeplakt. Stoere mannen met zwaarden in dit geval. Plastificeer het geld met (nep)boeklon. Neem van de kaarten 2 stuks..en plak er een muntje op. (maak van een stukje plakband een rolletje en plak hiermee het muntje vast) De achterkant van de kaart bedek ik met een leuke afbeelding. Verder heb ik nog voor beiden een schatkaart uitgeprint/geknipt en opgerold.

Neem de wonderspons en snij deze doormidden. Op de ene helft teken je een vierkant waar je grote munt in past en snij voorzichtig het vierkant weg..het wordt niet mooi. Van de andere maak je een dekseltje dat bovenop de munt past. Om de Piratenschat compleet te maken, teken/verf je een grote X op het sponsdoosje.

Verdeel de schatten over de doosjes, uiteraard weet je zelf wie wat het leukst vind.

Klaar!

Bovenstaande werkt natuurlijk alleen als je veel prullaria verzameld zoals ik. Mensen ik wist niet dat ik zoveel dingetjes had liggen :-)

Geen opmerkingen: