zaterdag, februari 24, 2007

Asieldag 24-2-2007

En toen was het alweer zaterdag! Jaaaaa katten knuffelen!

Helaas..er zitten niet zoveel knuffelkatten op mijn afdeling. Snaaiers en bijters, een insulinekat en kotsers die zitten er wel. Huh? Wat zijn dat nou weer.
Snaaiers - Die vreten het plastic bakje erbij op, en zodra ze loslopen gaan ze op zoek naar eten. Mocht je voorbijlopen met een gevuld voerbakje voor een andere kat, blijf dan op klauwafstand :-)
Bijters - tja spreekt voor zich toch. Bijten als je aait..bijten als je sopt..bijten als je een pil door d'r
strot duwt (nouja..die begrijp ik nog)
insulinekat - die heeft diabetes..tis een schildpad/torty/lapje dus een kittig ding (lees loeder!)
kotsers - helaas zitten er 3 die voedselintolerantie heeft. Na 3 weken zijn er 2 eindelijk enigzins
vanaf..ware het niet dat ze 4x per dag gevoerd moeten worden. En deze zijn ook
eens fanatiek gefixeerd op voedsel (vallen ook onder de snaaiers)
Gelukkig zijn de katten zelf nog wel fief enzo.

Verder hadden we vandaag last van Stitch. Tis een lief beestje..kroelt wel een beetje..nog erg speels ivm jonge leeftijd. Helaas had ie vandaag een off-day. Oftewel..hij was ernstig gefrustreerd. En heel toevallig zit ie boven de asociale Kenzo en daar heeft ie mot mee. Normaal krijs/blaas als ie zn hok uitklimt..maar daarna is het over. Echter vanochtend..was het knokken tussen de tralietjes door. Men wat een kabaal. En Stitch bleef maar teruggaan. Stitch werd vandaag opgehaald..en net toen ik m uit zn hok wilde halen (2e keer) kwam de beheerster binnen om hem te ontvlooien en een ontwormingspil te geven. Helaas was ie toen net met mij aan het knokken. Vond ze het niet handig dat ik boos werd, daar werd hij nog bozer van. Tja dan pak je m zelf maar meid..mij wil ie niet. Helaas voor haar..beet en krabde hij er stevig op los. Toen hebben we m met zn 2en beetgepakt..ontvlooid en ontwormd en weer in zn hok gezwieberd. Na een kwartiertje kwam Stitch weer bij en was het weer een lekkere kroelkont.

Volgende keer hoop ik dat de katten wat meer ontspannen zijn :-)

Geen opmerkingen: