zondag, oktober 08, 2006

Veels te vroeg, veels te druk, veels te laat - Open dag Asiel Hargahoeve

Het is 6:30 de radiowekker staat op +200 als ie aanspringt! Ik denk minstens dat er een UFO is geland..mijn god wat een herrie. Oh..de wekker..BAM uit dat ding. Lig nog even bij te komen..shit! weer een kwartier verder. Spring onder de douche..terwijl ik wat kattenstaarten probeer te ontwijken. Sorry dames!

Snel weer aankleden..wat moet ik meenemen (ik doe dat nooit de avond van tevoren klaarzetten) Prop alles in de tas..en spring op de fiets. Onderweg bij de Noordvest over een brug..komt er een klapperende zwaan aan..tja die dacht dat ie kon uitslapen. Ben snel verder gefietst zonder botbreuken op te lopen :)

Aangekomen bij het asiel..slaan gelijk mn ogen dicht..van al die TL buizen! Hup..even wat knoppen omgezet...mogen we eerst even wakker worden! Afijn allemaal even bijgekomen..allemaal de basisgegevens en rooster op een stencil gekregen..en uitleg van wat de bedoeling is. En dan als de sodemieter aan het schoonmaken. Ik had uiteraard de quarantaine..er heerste niesziekte. Noortje had het erg..maar ze was nog levendig :) De andere waren een beetje knorrig. Ben ik bijna klaar met schoonmaken..moest ik even de handoeken in de was proppen. Kom ik terug..2 katten weg..What te F....! Was even niet gecommuniceerd dat er 3 katten in het asielgedeelte gezet werden. Tja kan gebeuren.

Piro, Job en Charlie werden overgezet. Oftewel Piro was knullig in een mand gezet en krijste moord en brand. Charlie werd door Diana weggehaald (zonder mand) ging veel beter. En ik mocht bange Job in een mand doen. Tuurlijk.......Job heeft heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel nagels. Maar het is gelukt.

Ik moest 2x bij de asielkatten en de asielhonden staan. Bij die laatste waren er wat lege hokken gelukkig..dus nog net niet een gekkenhuis :) Cinderella had wat springveren opgevreten, dus die stuiterde als een gek op en neer in dr hok.


Gelukkig waren er veel vrijwilligers..dus iedere afdeling was ruim voldoende bemand. Er liep ook nog een clown los..Bobo ofzoiets..erg grappig. Er kwamen heel veel mensen kijken. (ook heel veel kinderen) Gelukkig maar een paar ettertjes die gilden/tegen het hek sloegen. Maik de kater stal de show..hij speelde met iedereen die voor z'n hok stond ('k heb er een paar krabbels bij)
Job zat verstop achter zn mand (maar is wel 2x gereserveerd) Bas die noorseboskat zat er ook nog steeds. Goed verstopt achter zn mand :)

Na afloop is alles gelijk opgeruimd (inclusief de marktkramen) Helaas waren er een paar bezoekers die niet snapten dat ze om 16.35 niet meer naar binnen mochten (duh!) en enigzins gepikeerd liepen ze weer naar buiten. Wij deden gelijk de deur op slot natuurlijk!
Daarna met de hele bups chinees gegeten (was erg lekker) en met een klein ploegje tot 21.30 zitten babbelen. Toen viel ik toch echt om..en ging ik naar huis. We kregen nog een leuk kadootje een plastic (hapjes) bord met daarop 2 mokken met herfstblader motief en wat theezakjes. Het zag er leuk uit. Al met al een leuke dag!

Thuis aangekomen lazerde ik met fiets en al om van vermoeidheid. Gelukkig miste ik net de auto van de buren (oeps) Slapen ging wel, maar erg onrustig!
--------------

Bij de quarantaine waren 2 nieuwe kittens gebracht..dat was leuk voeren. Juro & Minos vielen het eten aan, dus ik zwiepte de etensbakken van ver hun hok in..ze namen nog net geen happen uit het metaal hihi. Verder zijn het lieverdjes hoor.

Willem de rooie kater is geplaatst (die van die huidtransplantatie) en de kittens uit de kittenkamer waren ook opgehaald.

----------
Vandaag had ik eerst mn ouders op visite en daarna gingen we naar het verjaardagsfeestje van mn nichtje. Helaas niet eerder tijd om te bloggen!

Geen opmerkingen: