zondag, februari 16, 2014

Paleo Wortelcake

Op zoek naar nieuwe ontbijt ideeen, kwam ik deze tegen. En ik moet zeggen, zonder honing zijn ze ook lekker hoor :) Ik doe er dan wel een klein beetje biojam op voor de zoeter smaak.

Recept:

Nodig voor 8 cakeparten.
oven
2 grote wortels, fijngehakt in de keukenmachine (ik had ook 2 stengels bleekselderij erbij)
225 gram amandelpasta of creme (ik gebruik pasta)
2 eieren
3 eetlepels rauwe honing (liet ik weg)
2 eetlepels kokosmeel (of 35 gram proteinepoeder)
1 eetlepel kaneelpoeder
1/2 theelepel bakpoeder
snufje zout
handje krenten of rozijnen (mag ook meer, wat je lekker vind)

bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 graden
Hak de wortels fijn in de keukenmachine en  gooi het in een grote schaal.
Voeg de eieren toe en alles goed mengen. Daarna mag de amandelpasta erbij. Ook goed mengen, kost wat moeite :) Voeg daarna de overige ingredienten toe en meng alles grondig.

Vet een glazen bakschaal (ik gebruikte een muffinvormplaat) in en vul deze met het cakemengsel.
Zet in de oven en laat het ong. 35 minuten bakken.

Laat het afkoelen voor je het in parten snijdt. Mijn Muffinplaat was erg handig, alleen lastig eruit te halen aangezien ik geen papieren cups gebruik. Voorzichtig met een lepel loswerken en je haalt ze er heel uit! Omdat ik geen honing heb gebruikt, nam ik een beetje jam erbij. Heerlijke combinatie.
Op deze geweldige site is het recept te vinden (carrot breakfast protein cake)

Geen opmerkingen: