zondag, oktober 17, 2010

Ik ben aan de Bokashi ............ hik............

Hahaha..het is gelukkig geen alcohol!
Ik ga groenafval fermenteren, dat kan ik dan gebruiken voor mijn balkonmoestuin. Het is dus geen composteren, daar heb ik te weinig plek voor. Bokashi gebeurt in een kunststof emmer, welke luchtdicht wordt afgesloten.
Je gooit er een beetje EM/Bokashi starter bij en stampt het aan (om de lucht ertussen uit te krijgen) als de emmer vol is, moet ie nog 2 weken fermenteren. Daarna kan het onderin de pot/bak gestrooid worden daarboven op aarde en daarin de planten. Het vocht dat je aftapt kan je gebruiken als ontstopper van je afvoer (ook preventief) het zou zelfs goed zijn voor de waterhuishouding van nederland (zoek maar op EM)
Hier een link naar een Australische site, welke de meest complete informatie heeft (tis raar maar waar)

Geen opmerkingen: