zondag, oktober 31, 2010

Bokashi en Bookcrossmeeting

We beginnen met de BookCross meeting. Het betrof hier een themameeting, SF en Fantasy boeken waren er genoeg :) Het was een kleine, maar erg gezellige meeting! Aan het eind had ik volgens mij meer boeken liggen dan waar ik mee begon haha. Hier een kleine fotoimpressie. Ik heb de presentatie een beetje opgeleukt met een aangeklede paspop, en mijn 2 lichtsabers moester er ook bij natuurlijk :) Mefeather vond ze in ieder geval geweldig.


Mijn Bokashi emmer is over de helft gevuld (mede dankzij een niet smakende prak rodekool, en sla die er niet lekker uitzag). Zo ziet de gevulde emmer er uit na 24 uur te hebben gerust.

 Hier heb ik de onsmakelijke sla erbij gekieperd.














Daaroverheen heb ik een schepje EM tarwe eroverheen gestrooid (tarwe behandeld met EM bacterien)
Dit druk je aan met een plastic plaatje dat je erbij krijgt (voorzien van handvat).
Vandaag had ik voor het eerst ook een beetje vloeistof uit de emmer getapt. Het rook een beetje, maar niet echt vies ofzo. Uiteraard heb ik het in de gootsteen gegooid, het werkt als een natuurlijke ontstopper en het werkt ook goed op het water (in het riool) doordat het de 'goede' bacterien activeerd.
Nu zet mijn 3 ml nog geen zoden aan de dijk natuurlijk, maar alle ieniemienie beetje helpen toch!

Geen opmerkingen: