zaterdag, juni 28, 2008

Asiel


Dat is een poos geleden! Vandaag weer lekker naar het asiel.

De dame op deze foto heet Mira, ze is 14jaar en op zoek naar een lief baasje.

Ik mocht beginnen met de kittenkamer. Ik moest een bak verschonen bij een zwangere dame..eh.. ze heeft kittens. Oh ships..even geroepen. Moeder met kittens uit de kattenbak gehaald, eew eew..zat er nog het geboortevlies (heet dat zo) aan 1 vd kittens vast. Dat voelt toch smerig aan als je dat beetpakt. Zie je ons 2-en al staan :-) wat moeten we nu doen? Afijn moeder met kittens toch nog in een zacht schoon mandje gekregen. Snel alle bakken van de andere moeders verschoond eten neergezet en alles weer met rust gelaten. Moederpoes was tegen 12en bezig iets te wassen ;-) zou het een laatgeboren kitten zijn geweest? --> volgende week een update!

Daarna mocht ik naar de quarantaine
De poezen daar zijn soms nog erg bang, de 2 cypers lijken net een start/aanjaagmotor.. als ik maar me grote teen beweeg grommen ze al! Klaas-Jan is moedig, doodsbang is ie voor me..maar plassen moet ie nog steeds met z'n blaasontsteking. Met grote ogen een stap naar voren, aaah ze kijkt!, klein stapje terug, oh ze gaat weer weg!, snel in bak..met rug naar haar!, is ie klaar, ohnee ze staat weer te kijken! gauw (moest ik toch 4 x typen voor het goed stond!) achter m'n mand.

Rayan en Cyperse kater (naam vergeten) leken zo leuk met elkaar te spelen. Nou dan kunnen ze ook samen los. FOUTJE. Cyper sprint op Rayan af..die ineens helemaal niet zo groot is en geeft m een oplawaai, en Cyper sprint naar z'n eigen hok.
Rare beesten die katers! Rayan is ook een rare hoor, krijsen dat ie aandacht wil, maar ondertussen moet je opletten dat ie je hand niet amputeerd. Verder speelt ie wel leuk :)

Dirk is een schat van een kater. Wit met rode vlekken..en een lekker groot beest. En kroelen vindt ie zo geweldig. Hij klimt zo in je nek, en zit lekker op schoot bij je te snorren :) Sheba is een ouwe zielepiet. Het is een schildpadkleurige en heeft het echt niet naar zijn/haar zin in het hok en verstopt zich depressief achter zn mandje. Eten doet ie ook al niet zo denderend, de arme ziel heeft echt een huis nodig om bij te komen <-- HINT HINT HINT

Toen was het klaar, de buitenhokken waren al schoon en drooggetrokken. Nog even 10 boeken in de vensterbank gezet. Huh waarom, nou ik doe aan bookcrossing weet je toch, en de Hargahoeve heeft een eigen boekenplank aldaar :) zie ook deze link.

Piet Hein is ook af en toe een knuffelkont, ohja het is één van de huiskaters bij de Hargahoeve, hij klom, vlak voordat ik wegging, nog even in mijn nek voor een kroel. Hij was alleen een beetje te warm pff.

Geen opmerkingen: