zondag, september 22, 2013

Paleo gerecht, verrassend lekker

Witte kool, wat moet je ermee. Het is niet lekker te krijgen, tenzij goed verstopt in een stoofpotje, maarja, ook dan ben je het snel zat. Ik vond dit recept op de site van CavemanKeto en ik ben er erg mee in mijn nopjes!

Als je een stukje naar beneden scrolt, krijg je een printbaar recept :)

Mijn versie:

500 gram witte/spitskool(op de site staat 1 kg)
50 gram boter (of kokosolie/olijfolie is naar eigen keuze)
1/2 kopje water
500 gram gehakt (maakt niet uit welke)
1 pakje pastasaus naar keuze
wat aanvullend spul zoals paprika/tomaat/ui

Hak de kool fijn in de keukenmachine
Verwarm de boter in een pan, let hierbij op, dat er nog gehakt en saus bijkomt!
Doe de fijngehakte kool in de pan en roer door, het 1/2 kopje water mag er nu ook bij. Zet het vuur niet te hoog! het moet rustig gaar worden. Mijn kookplaat stond op 6.
Even goed mengen en 12 minuten laten staan (wel af en toe roeren)
Rul je gehakt in een beetje olie(of boter) naar eigen voorkeur
Laat het gehakt uitlekken.
Ondertussen kan je de uit/paprika/tomaat gaarbakken in de pan, en maak je je pastasaus.

Na 12 minuten meng je het gehakt, de groente door de kool. Ik heb de saus er ook lekker doorheen gemengd, maar die kan je er ook overheenschenken op je bord.

Eet Smakelijk!




Geen opmerkingen: